- Servis strojov a výrobných zariadení prevádza technik výhradne po zadaní objednávky.
- Objednávateľ musí zaistiť teplotu v mieste servisu minimálne 13°C. Servis strojov bude prevedený výlučne v suchom prostredí.
- Priebeh servisu sa riadi pokynmi servisného technika. V priebehu prác nesmie objednávateľ zasahovať do opravy bez vyzvania servisným technikom.
- Servisný technik má právo kvôli zaisteniu bezpečnosti v prípade potreby uzamknúť hlavný prívod elektrickej energie a stlačeného vzduchu do strojov, na ktorých je prevádzaná oprava.
- Ak je ku servisu potrebné aj funkčné internetové pripojenie, je objednávateľ povinný takéto pripojenie zabezpečiť.
- V prípade ak je potrebné pri servise stroja vykonať vzdialenú diagnostiku výrobcom stroja, objednávateľ je povinný uhradiť vzniknuté náklady.
- Objednávateľ má povinnosť servisnému technikovi zabezpečiť šatňu na prezlečenie pracovného oblečenia.
- Objednávateľ je povinný umožniť servisnému technikovi v priebehu servisu prístup k sociálnemu zariadeniu (toaleta, možnosť si umyť ruky).
- Objednávateľ je povinný v prípade potreby na pokyn servisného technika poskytnúť súčinnosť pri servise, napr. VZV s obsluhou, zdviháky, paletový vozík, atď. a umožniť pripojenie elektrického náradia.
- Ak to vyžaduje situácia, objednávateľ má povinnosť na pokyn servisného technika poskytnúť personálnu podporu a to prostredníctvom kvalifikovaných pracovníkov obsluhy alebo údržby strojov počas inštalácie a opravy strojov.
- Objednávateľ je povinný na pokyn servisného technika dodať zodpovedajúce a ostré nástroje pre overenie vlastností stroja v priebehu servisu.
- Objednávateľ je povinný na pokyn servisného technika dodať dostatočné množstvo materiálu pre testovanie stroja.
- Ak je na výrobnom zariadení objednávateľa použitá tlačiareň štítkov alebo čítačka čiarových kódov a oprava sa týka aj týchto zariadení, objednávateľ má povinnosť na pokyn servisného technika dodať správne etikety, alebo zaistiť zodpovedajúce čiarové kódy.
- Ak sú pri servise potrebné externé dáta (nárezové plány, CNC programy, a pod.), objednávateľ má povinnosť takéto dáta poskytnúť servisnému technikovi.
- Oprava strojov a výrobných zariadení môže byť ukončená iba servisným technikom a to spísaním servisného protokolu, ktorý má objednávateľ povinnosť podpísať. Ak má objednávateľ k servisnému zásahu výhrady, má možnosť ich vlastnou rukou vpísať do servisného protokolu.
- V prípade, že dodávateľ na základe objednávky objednávateľa nastúpi k inštalácii v dohodnutom termíne a v mieste inštalácie zistí, že nie sú splnené vyššie uvedené podmienky umožňujúce vykonanie servisného zákroku, je dodávateľ oprávnený kupujúcemu vyfakturovať vzniknuté náklady podľa platného cenníka spojené s márnym výjazdom technika.